Sunday, March 10, 2013

Umno Gopeng MISKIN tiada premis sendiri



9 Mac 2013- Gopeng

Beberapa bukti gambar yang lain berkenaan isu penyalahgunaan dewan orang ramai di parlimen Gopeng mulai dikumpul.

Terbaru, gambar penyalahgunan Bagunan  KEMAS  di Taman Bersatu Simpang Pulai oleh UMNO dengan dijadikan sebagai Bilik Gerakan BN.

Saudara Hazimin Bin Basah  Exco Dewan Pemuda PAS Gopeng yang bertanggung jawab menyelia kegiatan UMNO sekitar Simpang Pulai berkata, UMNO patut dihalau keluar daripada dewan KEMAS kerana KEMAS adalah milik kementerian. kemneterian adalah di bawah kerajaan persekutuan bukan milik parti BN.

 "Kerja bilik gerakan dalah kerja kepartian, mengapa begitu tidak tahu malu ahli UMNO semua?" jelas beliau.

Tuan Haji Abd Rahim pula menyatakan bukan setakat di Pengkalan Pegoh dan  Simpang Pulai, malah Dewan Orang ramai Kg Sri Kinta juga dijadikan 'faraid' kepada ahli UMNO. 

"PAS Kawasan Gopeng menyelar tindakan tidak bermoral UMNO di seluruh Malaysia umumnya dan di parlimen Gopeng khasnya. Kami menganggap UMNO parti temberang sebagai parti mampu menjaga kebajikan rakyat sedangkan premis sendiri pun sanggup menyalahgunakan harta awam. UMNO adalah parti yang paling tidak tahu malu. Adakah parti pemerintah di Britain dan Amerika berkelakuanm sebegini terhadap harta awam?" , jawab YDP PAS kawasan Gopeng ini apabila ditanya berkenaan perbandingan parti pemerintah di sini berbanding di luar negara.

UMNO pernah dihalau keluar daripada Dewan Orang Ramai Sg Rokam pada tahun 2008 dan PAS akan mengambil tindakan serupa termasuk membuat laporan polis. 
Muhammad Nuruddin Bashah
Unit Penerangan MTD Sungai Rapat





1 comments:

Nash Ar-Rawy ‏@Adnanrawa
http://nasharrawy.blogspot.com/2013/03/sulu-standoff-towards-mageran-and.html … SULU STANDOFF TOWARDS " MAGERAN" AND UPHELD GE13 TO SAVE UMNO FROM DEFEAT!!! BY: Nash Ar-Raw/ http://www.nasharrawy.blogspot.com

Advertise