Thursday, January 31, 2013

Pertemuan PAS dengan ketua paderi harmoni


IPOH: Pertemuan PAS dengan Ketua-Ketua Paderi seluruh Perak hari ini berlangsung dengan penuh mesra dan harmoni.

Perjumpaan selama dua jam yang diketuai oleh Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional PAS Pusat, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa itu diadakan di Gereja St Michael, Ipoh.

Dr Mujahid berkata, perjumpaan tersebut bertujuan untuk menyatakan keterbukaan PAS untuk bertemu dengan pihak gereja bagi membincangkan isu-isu sensitif yang dimainkan oleh pihak-pihak tertentu yang cuba melaga-lagakan antara agama di negara ini.

“PAS sangat terbuka kepada semua pihak termasuk pihak gereja untuk bertemu bagi membincangkan segala permasalahan dan isu ini dengan penuh harmoni.

“Alhamdulillah, saya sangat berpuas hati dengan pertemuan ini kerana ianya melahirkan perkara positif di antara kedua-dua belah pihak,” katanya ketika ditemui selepas pertemuan tersebut.

(Mujahid menyampaikan cenderahati kepada wakil paderi)

AJK PAS Pusat itu menjelaskan, pertemuan tersebut memberi ruang kepada PAS untuk menjelaskan dasar-dasar yang diperjuangkan dan menjelaskan segala prasangka terhadap parti serta momokan daripada pihak-pihak tertentu.

Kata Ahli Parlimen Parit Buntar itu, PAS juga telah memberikan penerangan tentang pendirian PAS berhubung isu kalimah Allah yang dimainkan oleh Umno ketika ini.

Jelas beliau lagi, paderi-paderi yang hadir itu juga mengambil kesempatan itu untuk mengemukakan persoalan tentang isu-isu sensitif yang dimainkan dan tawaran PAS dalam Pakatan Rakyat jika diberikan mandat untuk memerintah kelak.

“Pertemuan ini sangat bermakna dan penting untuk kita wujudkan suasana harmoni dan bersih dari segala prejudis di kalangan masyarakat berbilang bangsa di negara ini.

“Saya mengharapkan pertemuan sebegini dapat diteruskan oleh semua pihak kerana ianya sangat bermanfaat,” jelasnya lagi.

Hadir sama ialah Setiausaha Lajnah Perpaduan Nasional Perak, Mohammad Saad, Penolong Setiausaha dan Exco Pemuda PAS negeri, Safarizal Saleh dan Hafez Sabri.

3 comments:

hahahahah parasitttt ooo parasitttt demi politikkk.....ajeeeeee

Demi politik jual agama Islam.
aje bodoh puak2 mcm ni.

Tahniah Dr Mujahid. Moga diberi hidayah kpd yg belum Islam dan UMNO.

Advertise