Tuesday, June 5, 2012

Memang Dah Betul - Apasal Tuduh Nizar Buat Fitnah?

Oleh AlHusseyn

Pagi semalam aku sempat bergebang dengan bekas Setiausah Politik DS Nizar, Ust Misbahul Munir. Kami pergi minum-minum di kedai 'Rumpun' dekat pejabat Perhubungan Pas negeri.

Dari mana ? Tanya Misbah, dari IPD buat liputan Pemuda buat laporan polis mengenai isu plate Sultan Johor, jawab ku pendek.

"Sultan Johor beli plate kereta dengan harga RM520k tu betul ke tidak?” Aku bertanya kepada Misbah.

"Betullah tu, JPJ ada keluarkan rekod mengenainya,” balas Misbah.

"Kalau betul, apasal diaorang kata Nizar buat fitnah?” tanya ku lagi.

"Itulah, mereka tokok tambah, kata Nizar tuduh Sultan gunakan wang rakyat beli nombor plat itu!” mendengus bunyi Misbah.

"Padahalnya, Nizar tidak sebut pun nama Sultan . Nizar sebut secara umum sahaja. Diaorang pandai-pandai yang tokok tambah,” rungut Misbah.

"Kira-kira diaoranglah yang sepatutnya disiasat bawah Akta Hasutan,” sambung ku.

( Korang boleh lihatlah sendiri bukti-bukti tersebut yang ada bawah nih.Klik untuk besarkan)

Sumber dari sini

Sumber dari sini

"Polis kita.....ko tahulah....." Misbah sengaja tidak mahu melengkapkan ayatnya. Nampak beliau begitu kesal dan menyampah dengan sikap PDRM.

"Hang patut tulis tu dalam blog. Hidupkan semula blog hang tu ...” pinta ku kepada Ust Misbah.


"Insya’ Allah....” katanya. "Aku lebih suka tulis kat facebook lagi....," sambungnya .

Saya katakan kepadanya, tulisan di facebook agak terhad dan tidak dapat menghuraikan sesuatu isu dengan lebih terperinci.

Dia akui dan katanya akan cuba hidupkan semula blognya itu. Harap-harap, blog beliau akan aktif semula sedikit masa nanti kerana ramai peminat blognya ternanti-nantikan tulisan beliau.

1 comments:

Sy amat bersetuju sgt.Pemikiran kena laa terbuka.Jgn terlalu jumud.Ayat yg keluar dr twwet YB Nizar lain maksudnyer,tp setelah dirogol...di selam..dilembukan oleh pihak UMNOPORNO,jd lain plak...-fm Johor

Advertise