Saturday, March 9, 2013

Adik PM tipu pekerja Malaysia



                                     
Dianggarkan seramai 300 pekerja CIMB berpiket di hadapan CIMB cawangan Taiping membantah kezaliman  Pengurusan CIMB ke atas pekerja.Antara baner yang direntangkan  baner Adik PM,Nazir Razak Menipu  Pekerja Malaysia. Piket berlangsung selama satu jam bermula pada pukul 10.15 pagi berakhir pada 11.15 pagi.Piket menentang kezaliman khususnya CEO  ,Dato Sri Mohd Nazir Tun Abdul Razak ke atas pekerja bawahan. 

 
                                           
Dalam ucapan  J Solomon, General Secretary NUBE ,menyatakan bagaimana ,pada Mac 2012  selaras dengan matlamat menjimatkan kos pengurusan,semua cawangan bank telah diarahkan untuk tidak menaikkan gambar DYMM Yang diPertuan Agog dan Permaisuri yang baru.Di samping itu beliau  J Solomon mendakwa  ,Pihak Pengurusan CIMB mengganas  ke atas pekerja. CIMB melebarkan jurang pendatan ,merampas kehidupan yang lebih baik untuk pekerja. 

Abang sulung cakap rakyat didahalukan,tetapi di CIMB kroni dutamakan.Boleh belanja RM18.7 juta untuk  golf dan RM2.5 juta untuk 128 pemain-pemain golf junior.Bayaran bonus yang tinggi kepada pihak pengurusan tertinggi beserta kereta mewah dan faedah-faedah lain. 

ADIK PM .NAZIR RAZAK MENIPU PEKERJA.

CIMB mencemuh pekerja dengan mengatakan "pekerja fikir.CIMB berhutang hidup dengan mereka:Inilah kezaliman yang dilakukan oleh Ketua Eksekutif GLC Bank CIMB ,Dato Sri Mohd Nazir Tun Abdul Razak,seorang adik kepada Perdana Menteri ,DS Najib Tun Rzak"kata   J.Solomon Setiausaha Agung  NUBE.

0 comments:

Advertise